نخستین نشست هماهنگی توافق‌نامه سطح خدمات میز خدمت معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه کوتاه‌سازی فرایند خدمات به ارباب‌رجوع با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، رئیس دبیرخانه هوشمند و میز خدمت دانشگاه و کارشناسان میز خدمت معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه، سه شنبه 24 خردادماه 1401 در سالن G6 ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر ترابی، با بیان اینکه بحث کوتاه‌سازی فرایند خدمات به ارباب‌رجوع از موضوعاتی بوده که از سال‌های گذشته در مجموعه دبیرخانه هوشمند و میز خدمت دانشگاه پیگیری می‌شده  گفت:  این برنامه در تعدادی از معاونت‌های ستادی دانشگاه و دانشکده‌ها با موفقیت اجرا شده است و پیاده سازی و توسعه آن در معاونت بهداشت و معاونت درمان در دستور کار قرار گرفته است
رئیس دبیرخانه هوشمند و میز خدمت دانشگاه در مورد مراحل اجرای این برنامه گفت: نخستین گام برای این که  میز خدمت الکترونیک بتواند وارد فرآیند کاری شود باید با واحدها توافق‌نامه سطح خدمات را امضا کنیم که مفاد این توافق‌نامه مشخص می‌کند در هر واحد چه خدمتی ارائه می‌شود، مخاطبان آن خدمت چه کسانی هستند، برای انجام این خدمت چه پیش‌نیازهایی لازم است و بر اساس چه قانون و آیین‌نامه یا دستورالعملی این خدمات باید ارائه شود.
وی افزود: سپس با مذاکره و تبادل نظری که صورت می‌گیرد، ممکن است نیازمند تغییراتی باشد زیرا در این فرم درج می‌شود در چه مدت زمانی این کار انجام می شود و آیا امکان دارد که کار ارباب‌رجوع به‌صورت غیرحضوری انجام شود یا نه؟
دکتر ترابی تصریح کرد: براین‌اساس یک انتظاراتی  ثبت می‌شود یعنی واحد مربوطه عنوان می‌کند که توقع من این است که بتوانم خدمات حوزه خود را به‌این‌ترتیب ارتقا دهم و سپس مطرح می‌کند برای اینکه، این خدمت انجام شود چه مراحلی باید انجام شود و سطح خدمت بعد از اصلاح چه تغییراتی پیدا می‌کند، چه‌قدر صرفه در زمان که یکی از شاخص‌های مهم است در این کار در نظر گرفته می‌شود و براین‌اساس لیست نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌هایی که از آن  استفاده می‌کند، لیست سازمان‌هایی که با آنها در تماس است و به‌صورت عادی باید با آنها در تعامل باشد را به این توافق‌نامه اضافه می‌کنیم.
رئیس دبیرخانه هوشمند و میز خدمت دانشگاه ادامه داد: سپس به یک جمع‌بندی می‌رسیم که کدام بخش این فرایندها قابل تغییر و کدام یک  قابل‌استفاده است که در میز خدمت الکترونیک انتقال پیدا کند و کدام  موارد است که میان  سازمان‌های دولتی می‌توان از امکانات موجودمان در شبکه‌ دولت یا استفاده از استعلام هویتی که مجوزهای خاص برای دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم شده را می‌توانند استفاده کنند  و با امضای این توافقنامه ما وارد فاز عملیاتی می‌شویم.
رئیس دبیرخانه هوشمند و میز خدمت دانشگاه گفت: این جلسه با حضور کارشناسان معاونت درمان و معاونت بهداشتی برگزار شد که یک فرم را به‌صورت نمونه کار تکمیل کردیم و قرار شد که بر اساس این مدل فرم‌های خود را کامل کنند و  کارشناسان را توجیه کنند که قاعدتاً آموزش‌های لازم  دراین‌رابطه داده شود همچنین کارشناسان نیز ابراز خرسندی کردند که ازاین‌پس فعالیت‌ها را سریع‌تر و با حضور مراجعین کمتر، مدون  به‌صورت الکترونیک، کامل‌تر از گذشته  و باکیفیت بالاتری خدماتشان را ارائه دهند.
وی افزود: بحثی که وجود داشت این بود که ارباب‌رجوع باید با مکانیسم آشنا شود ما خواهش کردیم که همکارانی که حضور داشتند خود یک‌بار در میز خدمت یک ثبت آزمایشی داشته باشند تا با فرایند کار آشنا شوند و سادگی  آن را کاملاً درک کنند.
 دکتر ترابی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت و معاونت درمان دو حوزه‌ای بود که به دلیل بیماری کرونا نتوانسته بودیم به این دو حوزه ورود کنیم و بحث زیرمجموعه‌های خدمتی این دو معاونت است که پس از اجرا و تکمیل اجرای این برنامه در بخش‌های ستادی در زیر مجموعه‌ها نیز باید اجرایی شود، اما در واحدهایی مانند بیمارستان‌ها باید خاص بیمارستان تنظیم شود یا در شبکه‌های بهداشت، آن ارتباطی که با مراجعه‌کننده‌های خودشان برای صنوف مختلف دارند که ان‌شاءالله می‌شود برنامه‌ریزی کرد تا این فرایند به‌صورت کامل در همهٔ واحدها اجرایی شود.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب